onsdag 29. august 2007

Ansvarsfølelsen utbrer seg

I dag skjedde det en morsom greie... eller... det kan ha vært idag, eller det kan ha vært i går... jeg slet litt med å sove inatt, og derfor var morgenen ganske tussete. Ihvertfall så gikk det plutselig opp for meg at... "fy sheize. Ikke bare bor jeg alene i en by jeg såvidt har vært innom før. Ikke bare bor jeg i min egen hybel, med eget ansvar til å betale regninger, holde meg selv fôra. Ikke bare har jeg forlatt absolutt alt jeg hadde av venner (Untatt Johanne da, selvsagt) for et nytt sted. Jeg bor også i Norges tredje største by... og det føles herlig!" Så smilte jeg litt for meg selv over den tanken at jeg overhode ikke har noe imot dette. Det er selvsagt rart at foreldrene bor langt langt unna, og at det er helt opp til meg selv å finne nye venner, men likevel så sier hele kroppen min ifra om at det var på tide jeg fant mitt eget krypinn et stykke unna, så jeg alene kunne lage meg et slags nytt grunnlag.
Ikke tro at dette er noe imot noe tilbake i Tønsberg altså, men det er på en måte min selv-ansvarsfølelse som har slått ut, og selv om det er rotete som et sykt helsike her, og jeg ikke har spist varm mat på en stund... så funker det... og dette er bare begynnelsen.

Til andre nyheter, jeg har søkt Student-TV, Kulturutvalget, Lørdagskomiteen og Klubbstyret. Svaret om jeg kommer inn på noe av det burde være rett rundt hjørnet... sånn omtrent torsdag eller fredag, regner jeg med... Jeg satser mest på Student-TV, da jeg kan få litt erfaring innenfor produsering og regissering av TV... de har egen fiksjonsavdeling der! FIKSJON!! JEG ELSKER DET! Så igjen... kryss fingrene for meg

Ooh! Oppdatering to... jeg har fått meg jobb! og endelig har det blitt en litt kul og alternativ jobb... Jobben min går rett og slett ut på å oversette filmtekster fra engelsk til norsk for norsk dvd-utgivelse...
Jeg aner ikke hvordan prosessen fungerer helt enda, men det lover bra så langt!

Så inntil videre! takk for meg... jeg kommer med flere oppdateringer, men sleng gjerne med litt kommentarer så jeg ser at noen faktisk leser dette her!

1 kommentar:

Anonym sa...

Jeg leser bloggen din! er ikke det fantastisk! Koselig å høre du har det bra i Trondheim da! høres ut som en passe fancy jobb du har fått ;) jeg skal bare jobbe i matbutikk i et par år selv jeg :P