onsdag 29. november 2006

Kvelden har senket seg, El Økonomi.

Yess, kvelden har lagt seg. Klokka er nesten to, og det er litt skummelt, i og med at jeg ikke vet når jeg kommer til å bli tvunget opp imorgen! For alt jeg vet kan Adecco ringe klokka syv og dra meg til tidligvakt på en barnehage.

Planene begynner å bli klare... de økonomiske ihvertfall. Jeg satser på å ihvertfall tjene 5000 kroner i måneden, og det er hvis jeg jobber ganske lite og chiller'n mye. 2500 av disse går til fattern, og 1000 av de igjen går til husleie, mens 1500 går til å nedbetale studielånet mitt.

Da har jeg 2500 i måneden å rutte med, og som sagt, igjen... dette er hvis jeg jobber lite og chiller.

Jeg har laget mat i dag, Nachos faktisk. Det ble faktisk overraskende vellykka, og det er utrolig hvor godt Tortilla smaker som middagsrett. Fattern var også imponert, og etter at jeg hadde sovna på sofaen, så han sitt snitt til å forsyne seg av den nest siste porsjonen som var igjen. Man vet man har laget god middag når de andre som spiser føler at det blir for dumt å la rester ligge igjen.

Så nå har jeg altså bestemt meg for at hver av de dagene jeg har fri, og ikke gjør noe annet, så skal jeg lære meg selv å lage, og samtidig lage, en ny spennende rett. Mat er veien til en kvinnes hjerte sier de, og skal jeg noengang på en hjemmedate, så kan det jo ikke være noe annet enn positivt å kunne koke opp et par fine retter!

Ellers er det lite å oppdatere som jeg ikke fikk i forrige bunch. Jeg vil si at alle som vet å verdsette god blogging burde ta seg en titt på http://tenkepausen.blogspot.com. Siden skrives av en god kuffenvenn og storebror til en annen god kuffenvenn av meg, en fornuftig kar med mange fornuftige tanker.

Til sist vil jeg også få lov til å anbefale en god bok: Harald Rosenløw-Eeg - "Alt annet enn pensum" syk bok som er på-kanten satirisk til ungdomskoleliv!

Kvelden har senket seg, og jeg ønsker dere alle en flott natt! Til neste gang, kjære lesere!

3 kommentarer:

Anonym sa...

hei igjen, liker at du har en blog så jeg har litt oversikt over daniel-livet, hehe...hvis du fortsatt skal lage mat, er http://www.matprat.no ganske bra, masse ulike retter, og ikke all er så vanskelige heller...
:oD
håper du har fått en jobb idag!

Daniel sa...

Yep! det var matprat som ble brukt :D

Tobias sa...

Jeg kan også anbefale www.mat.no

Den bruker jeg til stadighet!

jeg kan varmt anbefale betasuppe med røkt kjøttpølse og pesto ;) Rågodt.