mandag 1. januar 2007

Heisann 2007!

Yep. Et nytt har gått og et nytt år står for døren. Mange benytter seg av denne tiden til å mimre over året som har gått, se bare på nyhetsinnslag som har berørt oss nordmenn. Jan Werner, trippeldrap, henrettelsen av Saddam. Mye elendighet, når jeg egentlig tenker over det. Men denne bloggen skal ikke handle om elendighet... selv om det på en rar måte ble temaet.

For min del er overgangen litt spesiell. Nyttårsfesten igår var med en ansamling av det som er mine nærmeste venner. Festen var også, svært sannsynligvis, den siste gangen hvor vi er samlet på en ganske god stund. Enten er det militæret, studier eller andre grunner, men omtrent alle drar, noe jeg syns er litt trist... mye siden jeg ikke har noen årlige eventyr å gå gjennom på selv. Jeg ble kastet ut i døra fra militæret, og etter smellen med lærerhøyskolen har jeg strengt tatt ikke våget å øye meg noen utenbys muligheter helt enda.

Så hva som nå skjer videre, er jeg ikke sikker på... men jeg har lyst å legge fram noen ønsker og spådommer for året som kommer... selvsagt i en fin og ordensrik liste.

Jobb
Mest sannsynlig blir jeg med Adecco, hvis ikke noen fine deltidsjobber kommer til syne. Det hadde vært hyggelig med en eller annen administrasjonel jobb innenfor ungdomsarbeid, men både alderen min og mangel på formell utdannelse taler jo litt mot min fordel

Kjærlighet
Jeg må være ærlig og si at de siste årene har vist seg fryktelig lite fruktbare når det gjelder kjærlighet. Det er flaut for en 18 årig gutt å si det, men jeg skal trå frem i lyset og komme med det allikevel. Jeg har ikke hatt kjæreste siden sjetteklasse! Noen ville si det er patetisk, andre vil si det er berømmelig. Jeg er egentlig ganske lei av å se alle rundt meg med en sjelefrende untatt meg selv, og har derfor en dyp bønn til de høyere makter, hvem de enn måtte være, om å finne en rett en for meg. (Føler du at du er den rette? Søknadsskjema kommer)

Utdanning
Siden jeg har blitt litt skremt av utdanninga som har vært, så legger jeg det på hylla inntil videre... kanskje så sent som til 2008... men utdanning skal jeg ha! Jeg må bare finne ut hva slags.

Saksofon
Etter et par gode glass nedpå her i går, kom jeg og min venn Carl Fredrik i prat om Jazz, og at det er en fantastisk musikksjanger, og jeg ble veldig motivert. Derfor har jeg nå bestemt meg for å ta opp saksofonspillinga mi igjen, så får vi se om jeg klarer å ikke ta masse pauser denne gangen.

Amatørfilmskapning
Nå har jeg et kamera, og jeg har nesten fått et lite budsjett til utstyr til det... så nå skal det bli spennende å se hva som blir laget... om noe... jeg mangler litt inspirasjon!

Ingen kommentarer: