mandag 23. juni 2008

De dagene...

Noen gang opplevd at alt går dritt på en dag?
Du forsover deg. Bussen kjører fra deg. Du kommer to og en halv time på jobb, og på jobben er det generelt dårlig stemning fordi... rett og slett fordi. Så kommer du hjem og finner ut at strømregninga du trodde var betalt slett ikke var betalt, og ekstragebyret i tillegg svir ut det du har i lommeboka? Du får en telefon om at noen har finni ut at katten din er død, og på grunn av det så gjør kjæresten din det slutt fordi du aldri hadde noen knack i å passe på dyr. Kameraten din stikker av med jenta/gutten du så på som den aller mest perfekte, og skryter hemningsløst av den ville sexen de har?
Og alt på en dag? Dritt!

MEN!

Idag har jeg opplevd det nøyaktig motsatte. Jeg har opplevd en dag hvor det meste ser ut til å klaffe 2000 prosent. La oss se. Først av alt så klarte jeg å selge for 4750,- på jobben, noe som gir meg en drøy provisjon på 475 (10% altså). Jeg vinner et gavekort på 100,- i salgslotteriet og blir ikke nederstemann på salgslista. Plutselig ringer en kompis og forteller at vi har finni leilighet. Litt dyrere enn den forrige, men hey! Den har boblebad! Og alt er inkludert i leieprisen. Wohoo! Så kommer man hjem, og finner ut at man har fått 8500 kr tilbake på skatten .Woohoo!

Det neste som må skje idag er vel at jeg får meg en bedre halvdel!

En skikkelig skikkelig god mandags blues, med andre ord!

2 kommentarer:

Anonym sa...

På en mandag? Nå forventer jeg bare å høre at Dovre faller altså.

Det er bra dagen var bra, for været var i hvert fall ikke det. Eller, jeg vet ikke hva gjennomsnittet ble, men i mine øyne var det dårlig vær i går.

Anonym sa...

Det hørtes ut som en deilig dag ja. I dag har jeg sitti ca 17 timer i buss fra Tyskland og 2 i buss hjem til Tønsberg, jeg er så sjuk at hver gang jeg svelger opplever jeg det værste sekundet i mitt liv, og det blir værre for hver gang. Jeg får ikke sove, og jeg har ikke tatt meg tid til å dusje ennå, noe som er ganske ille, for jeg kommer rett fra festival, så jeg har en mindre behagelig grønn sky svevende rundt meg, for å si det pent :p Men sånn bortsett fra det har jeg hatt en rimelig god dag :p