tirsdag 23. oktober 2007

Ex (madda)Fac(a)

Okay... dette er min selvpålagte siste skrivedag med Ex Fac... ergo skal jeg bli ferdig med hele resten av Ex Fac eksamen idag.

Jeg har grubla litt på dette med Ex Fac... Se for deg at for 500 år siden så sier en eller annen vis mann "Ja! Vi skal samle akademikerene sammen og la de lære våre metoder!" og en eller annen møkkaperson fra det 20- århundre sier "åja!! La oss gjøre det! også slår vi alt sammen i et fag som ikke ser ut til å ha sammenheng for fem flate øre, virker unødvendig, mest sannsynligvis er unødvendig, og helt umulig å stryke på, men sikkert ganske lett å få en møkka karakter"
Vismann: "Eh... du har misforstått, bob"
Bob dreper Vismann, tar over makta, og Ex Fac er til.

Det slår meg nemlig som ufattelig lite vits, dette Ex Fac tullet... jeg er nesten sikker på at de har gitt det navnet på overlegg, bare så det blir litt levelig å ha det. (Ikke noe som er så gøy som å si Ex Fakk! FAKKFAKKETIFAKK!)

Vi har en hel haug med forskjellige forelesninger innenfor forskjellige fag, og disse skal visst da ha noe å si med Harry Potter og Ildbegeret... du hørte rett... vi skal ha eksamen, basert på Harry Potter! Og da skal vi prate om dialog. "Å! sånn replikker?" Neida! For dialog er visstnok noe helt annerledes... du skjønner, vi eksisterer kun som et følge av den mikroekstensielle dialogen...
I tillegg så er mange av disse forelesningene så kjedelige at lærerene burde vurdere å kutte ut pausen fordi det er så mange høflige studenter som bare går i en, og "Stikke eller?" har blitt et termatisk utrykk som blir brukt ufattelig mye oftere enn "Dialog"
Blørgh.

På tide å starte å skrive...
Skjønner noen hvorfor jeg virker litt amper???

Ingen kommentarer: