tirsdag 18. mars 2008

I see you!

Shit! To innlegg på samme dag! men dette er såpass morsomt, at jeg nesten måtte poste det.

På bloggen min har en tracker fra noe som kalles "StatCounter". StatCounter finner ut av mye nyttig informasjon om leserne mine. Mye som er sånn smånyttig, men noe er rett og slett morsomt. Som å se hvordan folk fant bloggen min. (Dette ble tipset av Kristina som forøvrig har samme trackeren, og hvis du klikker på hennes link nå, kan hun se hvor du kom fra)

Så. Av de siste 500 besøkende på min side. Så:

  • Har 235 ikke kommet fra en link, men skrevet adressa rett inn i siden. Flinke mennesker!
  • Har 27 kommet til meg ved å trykke på linken som Marit har på sin side
  • Har 18 kommet fra linken som Birgitte har på sin side
  • Har 8 kommet fra bloggen til Thomas
  • Har 4 kommet fra bloggen til Øyvind
  • Har omtrent 20 kommet fra diverse andre ting, som Nettby, blogger jeg har svart på, eller Griftun sin blogg, og Tobias sin blogg
Dette er morsomt og interessant, syns jeg. Og tusen takk til Marit som har fleste "referals".

Og så kan jeg se hva noen folk har søkt på i google for å finne siden min, og selv om det bare er et søk som er foretatt nå nylig, så er det såpass prisløst at det fortjener en plass:

Det er nemlig sånn at noen har søkt på "puling gamle damer" og dermed endt på min blogg... eller rettere sagt på min blog når jeg skrev om meg selv som drittsekk. Lurer på om han fant det han så etter...:P

Andre morsomme fakta:

123 av mine besøkende har blitt i kortere enn fem sekunder! (jeg skylder på meg selv da jeg aldri skriver noe nytt... denne informasjonen kan eller trenger ikke være riktig, basert på om jeg bruker trackeren riktig... noe jeg ikke vet helt)

363 av de siste 500 (eller noe sånt) brukte Windows XP mens 96 brukte Vista

497 hadde Javascript på, mens 3 hadde det av.


Så det var litt morsomme og pussige fakta.

2 kommentarer:

Anonym sa...

blei litt skuffa da jeg søkte på "pule gamle damer" og kom hit...ærlig talt, det var ikke akkurat det jeg leita etter!!

Marit sa...

Bare hyggelig Daniel!

Mye rart folk søker på for å komme til meg også. Spesielt "Jenter med former" og/eller lignende