tirsdag 1. januar 2008

Heisann 2008

(egentlig skrevet den 2. januar. men det er mye mer passende å ha det den 1.)

Jeg skriver dette, og prøver å ha en fast greie på det, fordi det er såpass morsomt å kunne lese et ettår gammelt innlegg med den viten jeg har nå, som jeg ikke hadde da.
Så... for å se hvilke planer jeg hadde for 2007, se http://gnomheim.blogspot.com/2007/01/heisann-2007.html

Deretter vil jeg skrive litt om året som gikk, ifølge de gamle kriteriene:

JOBB
Jeg ble hos Adecco til sommeren 2007, hvor jeg slutta av Utdanningsgrunner... se ned. Det var greit å jobbe hos Adecco, men jeg kan ikke si jeg lengter tilbake

KJÆRLIGHET
Nå, som da, så står jeg fortsatt alene.

UTDANNING
Det er morsomt. Jeg skrev at jeg kanskje droppa utdanning til 2008. Det ble det jo ikkeno av. Høsten 2007 startet jeg på Filmvitenskap i Trondheim, noe som kanskje har vært min beste avgjørelse noensinne

SAKSOFON
Saksofonspilling er død og begravet. Det er litt trist

AMATØRFILMSKAPNING
Jeg lagde et par shorts som er å finne på YouTube... men det har blitt gradvis mindre av det også.


Og så... Forventninger 2008

JOBB
Jeg jobber jo med å oversette DVD-er... dette har jo til nå vært en ganske passiv jobb, men det så ut som det livna litt til. (Nå fikk jeg jo faktisk to OVERSETTELSESoppdrag rett før jul. ) hva det blir til videre aner jeg ikke, men jeg håper jeg får faste oppdrag, så jeg kan tjene til livets opphold.
Evt. håper jeg på en eller annen studentjobb hvor jeg også kan få jobbe med film. På hvem måte er jeg heller ikke sikker på, men om det dukker opp et bra alternativ, så sannelig skal jeg prøve!

UTDANNING
Siden jeg nå studerer på et tema som er en av mine hoved-fritidssysler, så må jeg si at det skal mye til for at jeg får samme følelser som jeg fikk av lærerutdanninga. Jeg har ikke gitt opp jobben av å være lærer helt enda, men det blir innenfor film på en eller annen måte.
Hva jeg forventer videre av Utdanninga mi er litt usikkert, men et utenlandsopphold hadde jo ikke gjort seg noe i det hele tatt.

KJÆRLIGHET
Som man vet har Trondheim kjærestegaranti, som jeg klamrer meg hardt fast til, håpefull om at den rette skal falle ned i fanget på meg. Egentlig er jeg litt sjenert på fronten merker jeg, men jeg håper at et par sosiale events på byen skal få meg bedre rusta:P.
Denne skal det bli spennende å lese om et år.

STUDENT-TV
Til nå har jeg ikke vært gruuusomt flink på Student-TV... jada, jeg har jo laga dugelige reportasjer, men ikke sånn... helt the X-factor reportasjer som jeg har lyst til. Nå er jeg jo på Underholdning, og det skal bli spennende å se hva vi klarer å diske opp på det kommende semesteret. Det skal også mye til for at noe her skal gå skeis, egentlig.


Så der har vi forventninger til året som kommer. Jeg tror ikke jeg har glemt noe, men jeg føyer det til om jeg har.

Deretter vil jeg slutte med å ønske alle sammen et riktig godt nyttår, og håpe at det blir like bra, evt. bedre enn året som har gått!

Ciao!

3 kommentarer:

Marit sa...

Lykke til Daniel! Jeg synes fortsat at det er skikkelig rart at ingen har kapret deg!

Anonym sa...

egentlig tror jeg nesten det er dumt at trondheim reklamerer med kjærestegaranti, ikke fordi jeg ikke tror du gjør en innsats, men det er jo som å si at en skole reklamerer med 6er-garanti. som kanskje får deg til å tro at de kaster 6erne etter deg, mens det de egentlig mener er at det er en skole som gir 6ere til de som fortjener det mest.

men er det en som fortjener det mest, så er det nok daniel.

Anonym sa...

Nå er jeg rett og slett drittlei av å lese "Heisann 2008" hver gang jeg klikker meg inne her!! Sriv noe nytt daaa, væær schååå schniiil!?