søndag 1. juli 2007

Roskilde. Det spennende eventyret, del 1

Dette blir den første av et ukjent antall deler om mitt andre møte med Roskilde.

Jeg har dessverre hatt meg et par coktailer og det begynner å bli sent, men jeg skal prøve å oppsummere.

Reisen vår begynte ganske turbulent. Siden jeg alt skulle opp klokka fem, bestemte jeg meg for å sløyfe nattesøvnen, og konse mer på dataspilling, pakking og litt pizza. Da Thomas kom klokka fem, trodde jeg at jeg var klar, men det skulle vise seg at jeg måtte tre ganger inn i huset igjen for å hente sovepose, mobiltelefon (som viste seg å være i bilen allikevel) og til slutt, og det aller viktigste, billetten inn til stedet. (som jeg kom på ved et slump når Anders spurte meg om den, omtrent etter tjue minutters kjøring)

Selve bilturen var ganske lang og uinteressant. Vi møtte opp ca 14 timer før vi kunne komme inn, og brukte tiden nyttig. Jeg og Anders satt oss utenfor bilen med øl og pratet, mens Thomas og Birgitte la seg. Etter en stund møtte vi noen som vi satt og hang med, drakk øl og ble ganske groggy. Deretter ble vi overtalt til å få tak i båndene våres, noe som tok 2 timer i pressende kø for å få tak i. Etter det gikk jeg tilbake til bilen og la meg til å sove.

Denne dagen var litt stressendes, siden vi måtte bære alt av stæsh inn i leiren vår, men mest av alt har vi slappa av og hengt rundt i teltet. Det har vært truende vær mye av dagen, men det ble heldigvis med to korte regnskurer.

Vi har nå drukket noen cocktailer, og jeg har, av en eller annen grunn som er litt udefinerbar kjøpt meg et blåsepiano jeg kan løpe rundt og leke meg... ganske spesielt, eller hva?

Jeg lover ingenting, men jeg håper jeg kan holde dere (i en viss grad) oppdatert med hva jeg driver med... inntil neste gang... Adieu!

1 kommentar:

Anonym sa...

jøss...jeg trodde du hadde glemt at du faktisk har en blogg:P
Hils til Birgitte og Thomas, og kos dere på festivalen!!!